Ledig lördag

Skrivet av

i

(Jag har snott titeln av P.C. Jersild)
Det ösregnar, jag har läst ut favoritboken och har ingen osedd film hemma. Låter som grundreceptet för en tråkig kväll. Jag letar i datorn efter saker jag sparat och hittar några barncitat:
  • Min mamma säger att jag går henne på nerverna, fast jag står alldeles stilla.
  • Låt aldrig en hund vakta din mat när du går på toa.
  • Om man gifter sig med någon man inte känner kan man få en svärmor.
  • Låt inte din mamma borsta ditt hår om hon har bråkat med pappa.

Några bilder hittar jag också:

Den är lite elak. Min favoritserie Dilbert är oftast inte det:

Och ibland hittar man bra reklam också:

Och till sist en dikt jag hittat någonstans:

Vatten rinner under ett kärleksdrama
på bron. En het kyss går i spetsen
för en armé av onda ord.

Ett plask i vattnet uteblir, ett pistolskott tar chansen.
Knallen rullar fram över vattenytan, hinns ifatt av en suck.
Kärleksblod droppar, blandar sig sakta med floden.


Kommentarer

4 svar till ”Ledig lördag”

  1. Profilbild för Anna

    Tack för detta! Ha en bra kväll/Anna

    1. Profilbild för Thomas

      Tack Anna, ha det bra själv!

  2. Profilbild för Ernst Göran Westlund
    Ernst Göran Westlund

    Tack för muntrationen! Även här pölar det i dag, timma efter timma. Första regndagen på kanske sex veckor.

    1. Profilbild för Thomas

      Vi ska väl vara tacksamma, i Ryssland brinner allting upp i torkan.
      Ha det gott (och vått) EG!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.